Înregistrare firmă sau ONG

V-ați decis să creați o asociație, fundație sau firmă? Întâi de toate înarmați-vă cu multe cunoștințe și… răbdare. Să le luăm pe rând.

Înființarea unei asociații
Trebuie să cunoașteți că asociația este formată la inițiativa a minim trei persoane care, în baza unei înțelegeri, colectează în comun și fără drept de restituire contribuția materială, cunostințele sau aportul lor în muncă pentru realizarea unor activități în interes general, comunitar sau, după caz, în interesul lor, personal nepatrimonial.

Cum se dobândește forma juridică?
Asociația dobândește personalitate juridică odată ce este înscrisă în Registrul Asociațiilor și Fundațiilor aflate la grefa judecătoriei în a cărei circumscripție teritorială își are sediul. După aceasta, patrimoniul în numerar inițial al asociației poate fi utilizat pentru efectuarea de plăți în interesul entității. Activul patrimonial inițial al asociației este în valoare de cel puțin un salariu minim brut pe economie și este alcătuit din aportul în natură și/sau în bani al asociațiilor.

Cât durează înființarea unei asociații?
Durata înființării unei asociații este de aproximativ o lună de zile, dar depinde în mare măsură de termenul acordat de instanța de judecată și evoluția ulterioară a dosarului.

Alte nuanțe importante
Fondatorii pot desfășura și activitate economică pentru susținerea scopului acestora, dar vor plăti impozit pe activitățile economice desfășurate. De asemenea, dacă dispun în patrimoniu de terenuri sau clădiri, în momentul desființării lor, aceste bunuri se transmit către alte asociații sau fundații cu scop identic sau asemănător. Atenție, bunurile nu se împart fondatorilor.

Înființare firmă/SRL
Ca să poți face legal o afacere trebuie să ai o companie înregistrată. Aceasta îți oferă totodată posibilitatea să obții finanțare (mai ales în cazul fondurilor europene, de exemplu), să iei credit de la bancă, să angajezi oameni, să închei parteneriate de afaceri, să colaborezi mai simplu și mai credibil cu furnizori și clienți.

Astfel, printre pașii necesari la înființarea unei firme/SRL sunt:

  • rezervarea numelui firmei care trebuie să fie unic;
  • deschiderea unui cont bancar și depunerea capitalului social al firmei;
  • alegerea obiectului de activitate al societății din nomenclatorul Codurilor CAEN;
  • alegerea și contractarea sediului social;
  • pregătirea actului constitutiv al firmei sau al cererii de înființarea a PFA-ului sau II-ului;
  • depunerea actelor în vederea înregistrării la Registrul Comerțului și obținerea Certificatului de Înmatriculare;
  • înregistrarea în scopuri fiscale și de TVA și obținerea licențelor și autorizațiilor de funcționare.

Dacă ești la început de cale, cu siguranță ai nevoie de un ajutor pentru a parcurge toate etapele. Noi îți putem acorda tot suportul necesar, fiind o agenție de consultanță specializată pe relația cu Registrul Comerțului. Transparența, simplitatea și rapiditatea sunt principiile de care ne ghidăm.

EDOCUMENTARE SRL perfectează toate documentele necesare la ONRC doar în baza actelor de identitate și al unui contract de comodat pentru găzduirea sediului social, dacă nu ai deja unul. Tot ce îți mai rămâne de făcut este să te gândești la denumirea afacerii tale, iar cu noi, acest cu siguranță va deveni în timp unul de succes.

edocumentare.md – Nume în care poți avea încredere!

În caz că apar întrebări sau doriți o consultație cu referire la procesul de obținere a cetățeniei române și perfectării actelor românești, nu ezitați să ne scrieți, iar noi vă vom consulta GRATUIT.

Date de contact:
GSM: +373 79 126 126 (Call Center, Telegram, WhatsApp) sau  scrieți-ne datele dumneavoastră în formularul de mai jos și noi vă vom apela în scurt timp.

Consultare prin telefon

    Sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personale.